9 Eylül 2014

5-6-7 Eylül Çiğli Yol Yarışları

Bu haftasonu İzmir'de bisiklet yarışı vardı. Yapılacağının sinyallerini aldığımız ilk andan beri katılmak istiyordum ama ne yazık ki katılamadım. Büyük Bayan yarışı Cuma 13:30'da yapıldı. Katılsam zaten zaman sınırında bitiremeyecektim muhtemelen ama olsun yarış halinde kendi başarımı da görmek güzel olacaktı ama olamadı....



Temsilci olarak evden Murat'ı gönderdim ben de yarışa :) kalabalık bir grup halinde İzmir'den ferdi sporcu olarak katıldılar. Ben de takım arabası içinde destek verdim. Su dağıtımına yardımcı oldum. Arabanın içinden yarışı çok iyi takip edemedik. Yarış toplam 4 turdu. Destek verdiklerimizin bir kısmı ilk turlarda bıraktı. Kalanların da son sularını verdik ve 2. turdan sonra arabayı piknik alanına çekip yarışı izledik. Lassa ve Torku'nun dominantlığını görmüş olduk.

Yarış Sasalı Piknik Alanı'ndan başladı. Etraf güzel bisiklet kaynıyordu. Bisiklet yarışlarının en sevdiğim yönlerinden biri de bisikletleri izleyebilmek.... Ehuhu bisikletler güzeldi diyorum ama ortamdaki beyaz Specialized Venge dışındakiler benim Ruby'mden güzel değildi :)

Yazıyı yazma amacım biraz yarışın aksaklıklarından bahsetmek. Belki yazı bir yerlere gider de dikkate alınır. Dışarıdan gözlemleyen biri olarak yorumlarımı yazıyorum, sıkıntıları yarışın içindeki kişilere de ayrıca sormak lazım. Çok daha farklı şeyler duyacağımıza eminim.

İlk eleştirim Büyük Bayan yarışının Cuma gününün ortasına konmuş olması. Keşke hafta sonu olsaydı. Sadece 5 bayan katılmazdı belki.

Yarış günlerce önceden 160 km olacak diye duyuruldu. Parkur açıklandı. Bir kaç gün sonra parkur değişikliği bildirildi. Buraya kadar ok. Yarış başlamadan hemen önce hakem start yapmadan bir konuşma yapıp Sasalı Pinik Alanı'nı dönen kısmın iptal edildiğini, yarışın 130 km kadar süreceğini söyledi!!! Üstelik yarış ilan edilenin tersi yönünde başlıyordu. Bu arada yarış 130 km de sürmedi, 120 km'de bitti.. İnanılmaz bir şey. Aşırı amatör...

Hakem uzun uzun anlatıyor...
Parkur normalde sık sık bisiklet sürdüğümüz bir yer. Yol kalitesi baya düşük olan, çukurlarla dolu bir rota. Yarıştan önce asfaltın yenileneceğine dair söylentiler duymuştuk, belki de umut etmiştik ama sadece çukurları kapatmakla yetinmişler. Onların bile tam performansla kapandığından emin değilim. Neyse ki takip ettiğimiz kadarıyla ciddi bir kaza olmadı.


Bu arada sabah yarışın yapılacağı yere arabayla korka korka gittim. Yollar kapanır, arabayı nereye koyarım vs diye. Yolda tek bir uyarı yazısıyla karşılaşmadım. Zaten tam olarak yolları kapatamamışlar ki biz takım arabasıyla giderken arkamızdan bir amca korna çala çala gelip takım araçlarının arasına girdi. Başka bir yerde de yola kamyon çıkması dolayısıyla kıl payı bir kaza atlatıldığını biliyoruz. Çok ciddi bir eksiklik.

Bütün aksaklıklara rağmen izlemesi çok keyifliydi. Umarım seneye ben de katılabilirim.
Keşke bu tip yarışlar daha fazla olsa ve yollar da buna uygun olarak yapılsa. İzmir'i bisiklet kenti yapmak için dev bir adım atılmış olur.

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Gülen Hanım Merhaba,
İzmir yarışı yok diye ağlayanların,gençlik spor müdürlüğününün engeline ve yolların çok kısa bir zamanda Büyükşehir belediyemiz tarafından yamanmasına,yolun sadece 8 km kısmının yamalı olduğunun ve gelecek yıl tamamen asfaltlanacağının sözünü aldığımız,Gençlik spor müdürlüğünün bir iğne bile yardım yapmadığının sadece amatörce mücadele veren ve Bisikletçi çocuklar yetiştiren bir Kulübün yani Egepedal Spor Kulübü ile Çiğli Kaymakamı sayesinde Torku şeker ve Brisasporun seyredildiğini Fransa turunun bile bazı etaplarında yolların bozuk olduğunu köpeklerin ve araçların da zaman zaman parkurun içinde olduğunu unutmayalım.Gelenekselleşmesini istediğimiz İZMİR yarışının memnuyiyetsizliğini yaşacağınıza Pazar günü Kriteryum yarışına katılıp kendinizi de deneseydiniz.Cuma yarışmayan pazar yarışmaz diye de bir kural yoktur. İzmir de yetişen Genç pedallarımız için bu yarışların Parkur kötüde olsa İzmir de yapılmasına ihtiyacımız var sizin için değil çocuklarımız ve geleceğimiz için var Saygılarımla.Albay

Gülen Canol Tütüncü dedi ki...

Albay Bey,

Ben blogdaki bu postu yarış düzenlenmemesi için değil, aksine hataların görülmesi ve sonraki yarışlarda düzeltilmesi adına yazdım.
Bu yarışın İzmir'e gelmesi bizi çok heveslendiren bir gelişme. Neden örnek bir organizasyon olmasın?

Kaldı ki, bahsettiğim aksaklıkların tamamı yaşandı. Yarış İzmir'e ne tür zorluklarla gelmiş olursa olsun bu, aksaklıkların hoş görülmesi anlamına gelmez.

Organizasyonun eleştiri yapanları yermek yerine eleştirileri dikkate alıp düzeltmeler yapması daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

"Yarış sizin için değil çocuklarımız ve geleceğimiz için var" diyorsunuz. Bayan yarışında sadece 5 kişinin olması hoş mu sizce? Önemsenmeyecek bir sorun mu bu?

Ayrıca, Fransa Bisiklet Turu'ndan örnek vermişsiniz bozuk yollar, araba çıkması vs için. Yıllardır yarışı takip ediyorum ve şehir içi olan yerlerde ne kadar iyi işaretleme ve uyarı yapıldığını biliyorum. Araba çıktığını ise hiç görmedim. Orada da tabi ki aksaklık oluyordur fakat, Fransa Bisiklet Turu'nda bile oluyor aksaklık, bizde neden olmasın demek yerine mümkün mertebe dikkatli organizasyonu iyileştirmeye çalışmakta fayda var.

Ayrıca, yorumunuzu almak benim için sevindirici bir gelişme. Yazının organizasyona ulaştığını anlıyorum bu şekilde.

İyi günler

Adsız dedi ki...

Gülen Hanım,
Yarış şartlarının daha iyi olması adına çok fazal gayretlerimiz olduğunu federasyonun İzmir'e Balıkesirde 5-6-7 eylülde yapılması planlanan yaol yarışını Balıkesir Valiliğinin yolları kapatamayız demesi sebebiyle ve bizimde İzmirde yarış yapılmalıdır isteğinde bulunmamız üzerine yarışlar İzmire verilmiştir.İzmir'i temsil eden bir Kulübün İzmirde yetiştirip de uzak şehirdeki yarışlara götüremediğimiz çocuklar (Kız ve Erkek) için bu istekte bulunduk ve bulunmayada devam edeceğiz. Denizli Türkiye şampiyonasında Otoban üzerinde yapılan yarışta ne bir WC nede bir Ağaç vardı.İhtiyacınızı nasıl gidereceğinizi bir düşünün ve bizler spor yapmak ve yaptırmak için mağdur kulüpleriz.Mersinde Kamyonla finiş atıp,Adanada Taksilerin slalomları ile mücadele edip,Aydında Minübüscülerle kavga ettiğimiz olmuştur. Size sonuna kadar hak veriyorum yarış şartlarının kaliteli olması önemli ama kaliteyi ve riski en aza indirmek için Trafiğin büyük bölümünü Jandarma tarafından kontrol altına alıp, yoldaki çukurların yamanması için bizzat ilgilendiğim ve önümüzdeki sene için tamamen asfaltlanması için söz aldığımızı bahsettim. ülkemizdeki sporcu insanların bile karşı şeride geçip rakip sporcuları düşürmek adına neler yaptıklarınıda gördük.Bayan Kategorisi yarışlarındaki değişikler Konya Torku ve Brisasporun özel durumları nedeniyle değişikliğe uğramıştır.2.2 kategorisi yarışlarından döndükleri için gün değişikliği dilekçelerine istinaden yapılmıştır. Öncelikle ben sadece sporun doğru yapılması tarafında olan biriyim sizin gibiyim ancak üzüldüğüm nokta bu kadar emek veripte çıkan aksaklıklardan ders almadığımızı düşünerek, ahkam kesilmesi ve elini hiç bir taşın altına sokmayan insanların eleştiri dozunu Kulüplerine sponsor bulmak için yapıyorlar derecesine getirmesi hoş değil kaldı ki Kulübümüzün 5 yıllık sponsorluk anlaşması vardır.Sponsorada ihtiyacımız yoktur.Biz sadece yetiştirmek geliştirmekgençleri kötü alışkanlıklardan uzak tutmak başarılı olmalarını sağlamak isteyen kişileriz.Ve İzmirden 2 Kadın sporcumuz Milli Takıma çağrılmış, 1 Tanesi Antalyada Olimpiyat kampıda olup, 1 Tanesi de MTB Balkan Şampiyonası için İstanbuldadır.Bu kötü parkurda yaptığımız antrenmanların eseridir.,,Umarım federasyonumuz izim kadar azimli olur,umarım tekrar İzmirde aynı bölgede yarış olur. İyi akşamlar- Albay

Gülen Canol Tütüncü dedi ki...

Albay Bey,

Yazdıklarımın klüplerin sponsorlukları ile hiç bir ilgisi yok. Konu hakkında bilgim de yok zaten. Ben sadece dışarıdan bir göz olarak izlenimlerimi yazdım.

Klübünüze yarışlarda başarılar dilerim.