16 Aralık 2013

Benim Çocuğum

Dün Avrupa Birliği İnsan Hakları Film Günleri kapsamında "Benim Çocuğum"u izledim. Uzun süredir izlemek istediğim bir belgesel film. İlk olarak Ayşe Arman'ın bu linkteki röportajı ile haberdar olmuştum.



Can Candan'ın yönetmeliğini yaptığı film LGBTT bireylerin aileleri ile yapılmış röportajlardan oluşuyor film. Röportaj veren kişiler LİSTAG üyeleri, hatta LİSTAG kurucuları. Kurdukları dernekte de çocuğu eşcinsel olan diğer ailelere destek olmaya ve eşcinsellerin haklarını korumaya çalışıyorlar. Bu konuda lobi oluşturup meclise kadar gidiyorlar. Yaşadıkları zorlukları, çocuklarının eşcinsel olduklarını öğrendikleri an yaşadıklarını anlatıyorlar. Bu ailelerin çocukları şanslı azınlık kesim aslında. Bilinçli insanlar, ya da bu yolda bilinçlenmişler ama çocuklarını kabullenmişler, destek olmuşlar. Daha küçük şehirlerde, bilinçsiz insanların arasında kalanların hayatlarının zorluğunu tahmin etmek hiç de zor değil.

Siz de bu filme bir şekilde ulaşmaya çalışıp izleyin, izletin... Bu arada, konuşan anelerin bazılarının inanılmaz tatlı olduklarını söylemeden geçemeyeceğim.

Film Günleri kapsamında 2 film daha izledik. Birisi "Müzik Kanımda Var" adlı bir Romen filmi. 15 dk'lık bir kısa film. Bittiğinde yönetmenle söyleşi fırsatı da bulduk. Türkiye'de festivale filmi gelmiş, üstelik konuşma yapan bir insan olarak hiç bir Türk yönetmeni bilmemesi biraz ayıp oldu..

Diğeri de "Öteki Kasaba" adında bir filmdi. Onda da Türk-Yunan düşmanlığı, insanların karşı tarafa bakışı anlatılıyordu. Beni biraz baydı ve uyudum ama izlediğim kadarıyla da mesajı aldım en azından. :)

Hiç yorum yok: